marți, 19 februarie 2019

"Rondul de noapte"

În așteptarea primăverii am rearanjat puțin biblioteca, scotocind printre rafturi după cărți citite demult sau încă nerăsfoite, uitate sau des deschise...
Acum mulți ani obișnuiam să cumpăr o parte din cotidianele care se vindeau săptămânal împreună cu anumite colecții de cărți, la prețuri accesibile. Pentru că fiica mea era atunci foarte mică, de-abia născută, mă gândeam că va fi frumos să descopere cândva "Colecția poveștilor Disney" sau, mai târziu, edițiile noi din "Biblioteca pentru toți" ale cărților care mi-au încântat și mie copilăria, adolescența.
Am regăsit printre ele, cu drag și albumele "Mari pictori". Ultimul volum al colecției, cel de-al 14-lea, îi este dedicat lui Rembrandt.
L-am răsfoit în dimineața însorită - promisiune de roz și verde crud - cu sentimentul că poate avem nevoie să ne uităm mai des în trecut, mai ales în al celor care au dăruit ceva lumii. Și să ne bucurăm.
Acum câteva sute de de ani mâna și sufletul acestui artist impecabil au învins timpul.
În Amsterdam anul 2019 a fost declarat "Anul Rembrandt" pentru a marca 350 de ani de la moartea marelui pictor olandez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu