duminică, 21 iunie 2020

Vivir para contarla

Când i-am auzit numele pentru prima dată, mi s-a părut că sună ca un vers de melodie ori ca un titlu  de poem. Eram în liceu și unele dintre cele mai interesante ore erau cele de Literatură Universală.
Aș fi renunțat la alte câteva discipline doar pentru a avea mai multe ca acelea...
Poate și pentru că profesoara noastră, care predase și limba rusă, ne vorbea cu însuflețire despre fiecare autor în parte, îndeosebi despre clasicii ruși dar și despre poezia arabă sau japoneză. Îi voi fi mereu recunoscătoare pentru întâlnirea cu Omar Khayyam, cu poezia haiku, cu Cehov și multi alții.
Prin a XI-a, când ne-a povestit despre Gabriel Garcia Marquez am imprumutat de la biblioteca școlii Un veac de singurătate. Mărturisesc însă că am reluat acest roman impresionant vreo 7-8 ani mai târziu, când l-am înțeles altfel. Între timp, am mai citit : Dragoste în vremea holerei, Toamna Patriarhului, Despre dragoste și alți demoni.
Laureat al Nobel-ului în 1982  acest prolific scriitor columbian merita studiat , citit si recitit ...
Un lucru cu care ne putem lauda: norocul de a-i fi contemporani lui G.G.Marquez.
Azi am terminat de citit A trăi pentru a-ți povesti viața, titlul original Vivir para contarla, apărută în anul 2002, un roman autobiografic,  un amalgam surprinzător de amintiri, emoții și trăiri.



Un comentariu:

  1. Columbia a avut un singur scriitor si acela a fost Marquez? Sincer, nu stiu?! Sau el a fost unic prin stilul adoptat?

    RăspundețiȘtergere