vineri, 21 septembrie 2018

Simfonie de toamnă

Dimineață însorită de toamnă blândă...parcă prea blândă. Septembrie de chihlimbar. Ceva mă îndeamnă să ascult un strop de Tudor Gheorghe...îl caut și las să-mi picure în cafea acorduri din "Toamna simfonic".
Îi știu muzica din copilărie, când  îi ascultam discurile la pick-up... mă întorc des, cu drag, către toate anotimpurile sale...Am însă regretul de a nu-l fi văzut într-un spectacol live, deși mama își amintește că acum mulți ani a cântat și pe aici.
Cu vocea sa inconfundabilă, cu infinita sa dragoste pentru Limba și literatura română, pentru folclorul autentic,  reușește să bucure generații întregi, așezând cu grijă cuvintele și sunetele la locul lor, întru vibrația sufletului, întru firesc.
La un moment dat afli/ vezi/ înveți că nimic din ceea ce iubim nu este veșnic... unii oameni își câștigă însă dreptul la un strop de nemurire. Eu cred că Tudor Gheorghe este unul dintre acești oameni.
 https://www.youtube.com/watch?v=fnlFJqlR158


Un comentariu:

  1. Imi place Tudor Gheorghe! Imi plac piesele lui. Are ceva, care te face sa il asculti. Vocea lui are un efect extraordinar asupra mea, atunci cand il ascult cantand imnul Universitatii Craiova, eu fiind suporter/fan al acestei echipe de fotbal. Simti senzatii de nedescris!

    RăspundețiȘtergere